ALGEMENE VOORWAARDEN ENTREEKAARTEN
Erdee Media B.V.
Artikel 1 – Toepasselijkheid
1.1 Deze Algemene Voorwaarden Entreekaarten zijn van toepassing op iedere aanbieding en iedere overeenkomst die tot stand komt tussen Erdee Media B.V. (hierna te noemen: "EMG") en degene die een toegangsbewijs ter zake een door EMG georganiseerd evenement bestelt/koopt (hierna te noemen: de "klant"). Deze algemene voorwaarden gelden ook indien deze overeenkomsten tot stand komen via een door EMG voor het betreffende evenement ingeschakeld officiële (voor)verkooporganisatie (hierna te noemen: "(voor)verkoopadres") en indien de overeenkomsten tot stand komen via de website tickets.erdee.nl.
1.2 Onder evenement wordt in deze algemene voorwaarden verstaan (muziek)-uitvoeringen en / of andere manifestaties in de ruimste zin des woords.
1.3 Onder plaats waar het evenement wordt gehouden, wordt in deze algemene voorwaarden verstaan de feitelijke plaats van het evenement evenals alle terreinen, ruimten, velden etc. eromheen, die deel uitmaken van het complex, waarbinnen het evenement plaatsvindt.
1.4 De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Artikel 2 - Totstandkoming van de overeenkomst/entreekaarten
2.1 De overeenkomst inzake het bezoeken van een evenement tussen EMG en de klant komt tot stand op het moment dat de klant een toegangsbewijs voor het evenement bij EMG dan wel een door EMG ingeschakeld (voor)verkoopadres, danwel via de website tickets.erdee.nl.
2.2 Een toegangsbewijs kan bestaan uit een door of vanwege EMG verstrekt document of een door of vanwege EMG verstrekte barcode of QR-code. De barcode of QR-code is een unieke code.
2.3 Het toegangsbewijs wordt eenmalig verstrekt en geeft toegang aan één persoon.
2.4 De entreekaarten zijn en blijven eigendom van EMG. Het toegangsbewijs geeft de houder recht op bijwonen van het evenement. Alleen de houder van het toegangsbewijs die het toegangsbewijs als eerste toont bij aanvang van het evenement krijgt toegang. EMG mag ervan uitgaan dat de houder van dit toegangsbewijs ook de rechthebbende daarop is (de klant is). EMG is niet gehouden ten aanzien van geldige entreekaarten nadere controle te verrichten. De klant dient er zelf voor zorg te dragen dat hij de houder wordt en blijft van het door EMG dan wel een door EMG ingeschakeld (voor)verkoopadres, danwel via het de website tickets.erdee.nl, verstrekt toegangsbewijs. Het is verboden de entreekaarten door te verkopen aan derden of deze voor commerciële doeleinden op welke wijze dan ook aan derden te verstrekken. De organisatie behoudt zich het recht deze tickets ongeldig te maken en de toegang tot het terrein te ontzeggen. Alleen kaarten met een goede printkwaliteit kunnen door de scanner bij de toegangspoort worden ingelezen. Bescherm de kaart tegen vocht en vuil, behandel deze als een waardepapier. Let op: elk ticket wordt gescand, bij fraude zal slechts 1 ticket toegang geven tot het terrein, namelijk het eerst aangeboden ticket. Alle volgende tickets zullen geweigerd worden indien de kaart van een derden is gekocht of overgenomen. Namaak van het ticket wordt gerechtelijk vervolgd.
2.5 Vanaf het moment dat het toegangsbewijs aan de klant ter beschikking is gesteld, rust derhalve op de klant het risico van verlies, diefstal, beschadiging of misbruik van het toegangsbewijs.
2.6 Alleen aanschaf bij de erkende voorverkoopadressen, via de website tickets.erdee.nl of bij EMG garandeert de geldigheid van het toegangsbewijs. De bewijslast dienaangaande rust op de klant.
2.7 Het toegangsbewijs dat bestaat uit een barcode wordt via elektronische communicatie (e-mail) aan de klant verstrekt. Indien de klant ervoor heeft gekozen het toegangsbewijs op deze wijze te ontvangen dient de klant ervoor zorg te dragen dat dit toegangsbewijs via elektronische communicatie kan worden verstrekt en dat deze op een veilige wijze kan worden verstrekt. EMG kan noch de vertrouwelijkheid van het verstrekte toegangsbewijs noch de ontvangst van het toegangsbewijs garanderen.
Artikel 3 - Verbod doorverkoop e.d.
3.1 De klant is gehouden om het toegangsbewijs voor een evenement voor zichzelf te houden en derhalve niet op enigerlei wijze aan derden door te verkopen, ter verkoop aan te bieden of in het kader van commerciële doeleinden te verstrekken.
3.2 De klant die zijn toegangsbewijs om niet en niet in het kader van commerciële doeleinden aan derden ter beschikking stelt is verplicht om de aan hem als klant opgelegde verplichtingen zoals verwoord in voorgaande leden van dit artikel ook op te leggen aan degene aan wie hij het toegangsbewijs ter beschikking stelt en staat er jegens EMG voor in dat deze perso(o)n(en) deze verplichtingen nakomen.
3.3 Indien de klant zijn verplichtingen zoals verwoord in de voorgaande leden van dit artikel niet nakomt en/of daarvoor niet in kan staan, is de klant een direct opeisbare boete van € 1.000,- per overtreding aan EMG verschuldigd en € 500,- voor iedere dag dat de overtreding heeft voortgeduurd en voortduurt onverminderd het recht van EMG om van de klant bovendien nakoming en/of vergoeding van de geleden of nog te lijden schade te vorderen.
Artikel 4 – Rechten de klant
4.1 De klant heeft in beginsel het wettelijke herroepingsrecht om de overeenkomst die via tickets.erdee.nl of telefonische verkoop tot stand zijn gekomen binnen 14 dagen te ontbinden. Voor de verkoop van toegangskaarten tot evenementen geldt overigens een uitzondering en kan geen beroep worden gedaan op het herroepingsrecht.
4.2 Alleen in het geval van overmacht kan de klant de aanschaf van toegangsbewijzen annuleren. Of sprake is van overmacht wordt begrensd door het beginsel van redelijkheid en billijkheid en bepaald door EMG. In deze gevallen is het verplicht dat de klant uiterlijk 3 dagen voorafgaand het evenement contact opneemt met de klantenservice, zodat EMG nog in staat is de toegangskaarten aan anderen aan te bieden.
Artikel 5 - Overige verplichtingen van de klant
5.1 De klant dient in het bezit te zijn van een geldig en onbeschadigd toegangsbewijs zowel vóór aanvang als tijdens het evenement en zolang hij zich op de plaats waar het evenement wordt gehouden bevindt. Hij is verplicht om op verzoek van de exploitant van de plaats waar het evenement wordt gehouden, het ordepersoneel en andere bevoegden, zijn toegangsbewijs te tonen. 5.2 Registratie van het evenement in welke vorm dan ook, waaronder begrepen fotograferen, filmen en het maken van (andere) geluids-, en/of beeldopnamen, is verboden, alsook nadruk van en/of overname uit het programma (-boekje), posters en andere drukwerken. Alle zodanige registraties zullen in beslag worden genomen en zonder meer worden vernietigd.
5.3 De klant is verplicht zich te houden aan de voorschriften en/of aanwijzingen van EMG, de exploitanten van de plaats waar het evenement wordt gehouden, het ordepersoneel, de brandweer en andere bevoegden.
Artikel 6 - Rechten van EMG
6.1 Bij overtreding door de klant van (één of meer van) de bepalingen zoals genoemd in deze algemene voorwaarden is EMG gerechtigd de koop te ontbinden of de klant de (verdere) toegang tot het evenement te weigeren zonder dat de klant recht heeft op restitutie van het bedrag dat hij voor het toegangsbewijs (waaronder begrepen servicekosten) aan EMG, al dan niet via een (voor)verkoopadres of de website tickets.erdee.nl, heeft voldaan.
6.2 EMG behoudt zich het recht voor de klant de (verdere) toegang tot het evenement te ontzeggen of van de plaats waar het evenement plaatsvindt te verwijderen indien EMG dit redelijkerwijs nodig acht ter handhaving van de rust en orde tijdens het evenement.
6.3 Indien aannemelijk is dat er sprake is van een vervalsing van het toegangsbewijs is EMG gerechtigd de houder van dit toegangsbewijs de (verdere) toegang tot het evenement te weigeren, zonder dat de klant c.q. deze houder aanspraak kan maken op enige schade die hij hierdoor lijdt.
6.5 De artiest of (als de artiest daarom verzoekt) EMG is gerechtigd beeld- en/of geluidsopname te (laten) maken. Personen die in de opnamen voorkomen kunnen geen recht doen gelden op enige vergoeding.
Artikel 7 – Overmacht
7.1 Ingeval van overmacht in de ruimste zin des woords, waaronder in dit verband mede begrepen ziekte en/of afzegging van de artiest(en), stakingen, brand, slechte weersomstandigheden et cetera heeft EMG het recht het evenement te verschuiven naar een latere datum of het evenement te annuleren.
7.2 Indien het evenement als gevolg van of in verband met overmacht door EMG wordt geannuleerd, zal EMG uitsluitend verplicht zijn aan de klant de vergoeding te restitueren welke vermeld staat op het toegangsbewijs, ongeacht welke prijs de klant voor het toegangsbewijs heeft betaald. Restitutie vindt slechts uiterlijk binnen twaalf weken na de geannuleerde datum plaats bij een (voor)verkoopadres, na overhandiging door de klant aan dit (voor)verkoopadres van een geldig en onbeschadigd toegangsbewijs voor het (geannuleerde) evenement. Servicekosten of overige schade zullen niet worden vergoed. Evenmin kan de klant aanspraak maken op (vervangende) toegang tot een ander evenement.
7.3 Indien het evenement als gevolg van of in verband met overmacht door EMG wordt verschoven naar een andere datum blijft het toegangsbewijs geldig voor de nieuwe datum waarop het evenement zal plaatsvinden. Mocht de klant het evenement op de nieuwe datum niet kunnen of willen bezoeken dan is hij gerechtigd zijn toegangsbewijs in te leveren bij een (voor)verkoopadres tegen restitutie van de vergoeding welke op het toegangsbewijs is vermeld, ongeacht welke prijs de klant voor het toegangsbewijs heeft betaald. Deze restitutie zal alleen plaatsvinden indien de klant tijdig een geldig en onbeschadigd toegangsbewijs aan het (voor)verkoopadres overlegt. Indien het evenement verplaatst is naar een latere datum kan de klant geen aanspraak maken op restitutie van de voornoemde vergoeding als hij het betreffende toegangsbewijs niet heeft ingeleverd bij het (voor)verkoopadres binnen vier weken na de verplaatste datum waarop het evenement plaatsvindt. Indien het evenement is verplaatst naar een eerdere datum dan vermeld op het toegangsbewijs vervalt het recht van de klant op teruggave van de vergoeding als hij zijn toegangsbewijs niet binnen vier weken na de (oude) datum zoals vermeld op het toegangsbewijs, inlevert bij een (voor)verkoopadres. Servicekosten of overige schade zullen nimmer worden vergoed. Ook kan de klant geen aanspraak maken op (vervangende) toegang tot een ander evenement.
Artikel 8 - Aansprakelijkheid EMG
8.1 EMG is aansprakelijk voor directe schade die de klant lijdt en die het rechtstreeks en uitsluitend gevolg is van een aan EMG toe schade te rekenen.
8.2 Het betreden van de plaats waar het evenement plaatsvindt en het bijwonen van het evenement, geschiedt door de klant voor eigen risico, in die zin dat EMG geen enkele aansprakelijkheid aanvaardt voor schade ontstaan door genoemd betreden of bijwonen.
8.3 EMG zal ernaar streven dat het programma zoveel mogelijk volgens het aangekondigde tijdschema zal worden uitgevoerd. Zij is echter niet aansprakelijk voor afwijkingen daarin en voor de (eventuele) schade welke daardoor voor de klant en/of derden mocht ontstaan.
8.4 EMG is voorts niet aansprakelijk voor de inhoud en de wijze van uitvoeren van het programma van het evenement, waaronder uitdrukkelijk begrepen de lengte van het programma.
8.5 EMG is ook niet aansprakelijk voor schade van de klant die is, ontstaan door verlies of beschadiging van het toegangsbewijs.
Artikel 9 – Persoonsgegevens
9.1 EMG verwerkt persoonsgegevens van klanten en bezoekers van haar websites conform haar privacy statement en in overeenstemming met de Wet bescherming persoonsgegevens. Ons privacy statement is beschikbaar via https://service.erdee.nl/voorwaarden-privacy/privacy.
9.2 EMG deelt persoonsgegevens met derden als dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van een overeenkomst.
9.3 EMG gebruikt persoonsgegevens om u te voorzien van producten, diensten, accountgegevens en ondersteuning. Zo kunnen wij uw gegevens gebruiken om uw registratie voor een evenement te bevestigen of u van informatie te voorzien over toekomstige evenementen. Wij gebruiken uw gegevens om te weten wat uw voorkeuren zouden kunnen zijn, zodat wij ons aanbod aan u kunnen verbeteren en zodat uw ervaring met ons gerichter en persoonlijker is. Wij kunnen gegevens die we van u krijgen combineren met gegevens over u die we krijgen van derden, ook voor het analyseren van klantgedrag. Wij analyseren uw gegevens om ons begrip van u en ons klantenbestand in het algemeen te verbeteren.
Artikel 10 - Slotbepalingen
10.1 Op deze algemene voorwaarden en op iedere overeenkomst die tussen de klant en EMG bestaat is Nederlands recht van toepassing.
10.2 Alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst tussen EMG en de klant of enige overeenkomst die daarvan het gevolg mocht zijn, zullen uitsluitend worden beslecht door de bevoegde rechter te Amsterdam. EMG is te allen tijde bevoegd een andere wettelijk bevoegde rechter aan te wijzen.